.png)
DI vaizdai klasėje: vaizduotei, įsitraukimui ir mokymuisi
Šiuolaikinėje klasėje mokytojas tampa ne vien žinių perteikėju, bet ir patyrimų kūrėju. Kai ugdymo procesas siekia būti įtraukus, aktualus ir artimas mokiniui, vaizdinė medžiaga tampa neatsiejama priemone. Ji padeda ne tik iliustruoti, bet ir sužadinti smalsumą, skatinti diskusijas, lavinti kritinį mąstymą ar net pradėti kūrybinį rašymą.
Dirbtinio intelekto (DI) vaizdų generavimo įrankiai čia tampa mokytojo pagalbininku – jie leidžia greitai ir paprastai sukurti originalius, temai pritaikytus vizualus. Vaizdas gali tapti pamokos pradžia, paskata mąstyti ar jungtimi tarp skirtingų dalykų.
Pasitelkdami DI vaizdus, mokytojai gauna įrankį, kuris stiprina pamokos struktūrą, geriau atliepia skirtingus mokinių poreikius bei jų mokymosi stilius. Čia gimsta edukacija, kuri remiasi ne tik turiniu, bet ir forma, emocija bei vaizduote.
Vaizdinės priemonės ypač veiksmingos:
-
Mokiniams, kuriems sunkiau susikaupti ar įsitraukti į tradicinį ugdymą.
-
Mišriose klasėse, kur reikia suderinti skirtingus mokymosi stilius.
-
Vizualiems mąstytojams, kuriems tekstas ne visada atveria visą prasmę.
-
Kritinio mąstymo ir kūrybiškumo ugdymui, kai svarbus ne vien žinojimas, bet ir interpretacija.
Ką pedagogas gali pasiekti pasitelkęs DI vaizdus?
-
Gilinti temą – vaizdas tampa pamokos kūnu, kuris ne tik papildomas tekstu, bet ir jį pratęsia.
-
Kūrybiškai integruoti skirtingus dalykus – vienas vaizdas gali jungti literatūrą, gamtos mokslus, meną ir pilietiškumą.
-
Sudominti net tuos, kurie paprastai vengia aktyvaus dalyvavimo – vizualiai pateikta užduotis tampa patrauklesnė.
-
Prisitaikyti prie įvairių mokinių – vizualinė informacija tinka tiems, kuriems svarbus ne tik turinys, bet ir forma, ritmas, emocija.
Kur rasti vaizdų idėjų?
Specialiai mokytojams parengėme nemokamą PDF rinkinį, kurį sudaro:
✔️ Kūrybinės DI vaizdų užklausos (prompt) – žaismingos užklausos skirtos sudominti mokinius bei padės sukurti įtraukiančius DI vaizdus klasėje.
✔️ Užklausos pateiktos anglų ir lietuvių kalba. Dauguma DI vaizdų generavimo įrankių supranta tik anglų kalba pateiktas užklausas.
✔️ Vaizdų pavyzdžiai, kurie gali tapti pamokos startu, įžanga į diskusiją ar kūrybinio rašymo pradžia.
📥 Parsisiųsti PDF dokumentą:
Kaip DI vaizdas keičia pamoką?
DI vaizdai gali būti:
-
Pamokos įvadas – vietoj temos pavadinimo mokiniai pamato vaizdą, iš kurio patys bando nuspėti temą. Tai iš karto įtraukia ir sužadina smalsumą.
-
Diskusijos pradžia – vaizdas gali atskleisti moralinę dilemą, socialinį reiškinį ar provokuoti klausimą „Ar tai įmanoma?“.
Kūrybinio rašymo paskata – netikėtas vaizdas kviečia ne tik aprašyti, ką matai, bet ir kurti tęsinį, analizuoti emocijas, plėsti žodyną. -
Sąvokos ar reiškinio paaiškinimas – vaizdas, kaip simbolis, padeda įsiminti sudėtingą terminą ar idėją.
-
Refleksijos ar savaitės apibendrinimas – parodykite paveikslėlį ir paklauskite: „Kur šią savaitę matėme kažką panašaus?“
Pamoka gali prasidėti nuo klausimo, bet gali ir nuo vaizdo, kuris tą klausimą sužadina.
Norite suteikti galimybę patiems mokiniams generuoti vaizdus su DI? ČIA dalijomės DI vaizdų kūrimo įrankiais, kurie veikia be registracijos.